همه چی آرومه!

چرندیات هفتگی

همه چی آرومه!

چرندیات هفتگی

تز دکترا

زندگی دانشچویان دکترا تو این وضعیت اقتصادی خراب جامعه خیلی سخت شده. تو آزمایشگاه روزی نیست که تو صفحه کامپیوتر دانشجوهای دکترا صفحه مربوط به نرخ دلار و طلا نباشه. در واقع ماها داریم میزان بدبختی خودمون رو با نرخ این چیزا می سنجیم. هر چی نرخ اینا بالاتر، میزان بدبختی ما بیشتر.

با این شرایط وخیم اقتصادی جالبه که مسئولین مملکت هر روز تأکید می کنند که وضعیت بحرانی نیست! وضعیت اینه:

نفت: تحریم - فروش نفت مملکت اومده به حدود 800 هزار بشکه در روز، اون هم به قیمت ارزان به هند و چین و ترکیه

گاز: تحریم

تولید و صنعت: خراب.

تبادل بانکی: تحریم.

با این وضعیت و با تعدد بیانیه ها و بخش نامه ها درباره ارز مشخصه که ارز مملکت داره تموم میشه. ببینید که میزان بی تدبیری مسئولین چقدر زیاده که تو اوج قیمت افسانه ای نفت وضعیت ما اینه. فقط یه مقایسه کنید نرخ رشد اقتصادی عربستان رو با خودمون: 6 درصد در برابر منفی 0.9 درصد! واقعاً بی نظیره. مظفرالدین شاه با اون دربار بی کفایتش هم اگر بودن وضع بهتر از الان بود.

به هر حال به نظر می رسه که الان شروع بحران است. ریال ایران روز به روز بی ارزش تر می شود. اگر چه در حال حاضر اوضاع بهتر از دو هفته قبل هست، ولی این به معنی التیام موقت است که این خانه از اساس ویران شده.

شب های برره و کاربرد افعال معکوس رو یادتون هست؟ افعال معکوس الان کاربرد زیادی پیدا کرده. مثلاً "ارز به اندازه کافی داریم" یا "وضعیت کشور بحرانی نیست" یا "قیمت مسکن افزایش نمی یابد" یا "همه چی آرومه" از این افعال این روزا زیاد شنیده می شه که به نظر من فقط معنی معکوس از آن میشه داشت.

به هر حال، تو این وضعیت بهترین کار اینه که تز دکترا رو زودتر بنویسم و التماس استادم رو کنم که استاد تو رو خدا وظیفت رو انجام بده و تزمو بخون. با این همه التماس امیدوارم خوندن تزم توسط استاد گرامی بیشتر از چند ماه طول نکشه!

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد